Tuesday 11 December 2012

TIKA HATI BERTITIK DUKA.

 08.07.06 -
Tarikh nie mungkin akan buat aku ingat sampai bila2. Tarikh di mana aku mula mengenal apa  itu cinta. Dia adalah cinta pertama aku. Aku tak mengharapkan aku menjadi cinta pertamanya tapi cukuplah aku adalah cinta terakhirnya. Kenapa tika hati bertitik duka? Argghhh..!saya bahagia..saya bahagia!Tuhan...berilah saya bahagia....

 Mugkin Tuhan yang menemukan aku dgn dia.Tapi sering timbul persoalan di benak  aku, adakah dia mmg diutuskan untuk menjadi pendamping aku seumur hidup??


12.12.2012 -
 Hari nie aku semakin tertanya2 adakah si dia jodohku. Tambah pula dengan masalah yang semakin menghimpit hubungan kami. Aku rasakan aku seperti tidak layak lagi untuk bersama dia. Entah...ragu aku seketika. Aku sudah berusaha menjadi yang terbaik sekadar yang aku  mampu sebagai manusia biasa. Mungkin kerana jarak jauh antara kami. Tak mengapalah,, sesungguhnya Allah maha mengetahui apa yg terbaik buat hambanya.Aku pernah juga terbaca  entry mengenai "petanda dia adalah jodoh kita". Dua petanda yang aku petik yang aku kira menarik perhatian aku ialah seseorang itu saling percaya dan memahami.

saling percaya???memahami?secara jujur aku katakan aku mmg percaya dia 100peratus.!Tapi dia? waallahualam..Hanya Allah sahaja yg tahu. walaupun kami berjauhan..aku tetapkan hati aku untuk percaya dengan cintanya.Yeah..!...aku patut percaya kerana dia mmg seorang yang setia.Buktinya, usia hubungan kami sudah 6 tahun.

Tapi sewajarnya lelaki harus tahu apa yang perempuan nak!!!
Tolonglah hargai sesuatu yang dh ada depan mata. Jangan terlalu fikirkan kesempurnaan. Kelak yang dikejar xdapat, yang dikendong pun berciciran.!baru la padan muka.errgghh! Perempuan hanya inginkan lelaki yang mampu bagi masa depan yang terbaik untuk mereka. Btol x gurls? :)

Jangan salahkan kami kalau kami tinggalkan lelaki dengan "sekadar berlalu pergi". Frust menonggengla orang lelaki nanti. Masa tu dah xguna nak rasa deep. Tak guna jugak nk hembus asap rokok untuk hilangkan frust! Takkn mampu mengubah apa-apa.
Walau apapun.. Si dia bukanlah begitu.. itulah sebabnya saya cintakan awak.Terima kasih kerana sudi mencipta memori bersama saya sepanjang enam tahun ini. In sya Allah, semoga perjalanan cinta kita direstui- Nya dan apa yang telah kita sama-sama rancang akan dipermudahkan oleh Nya.. Amin.

No comments:

Post a Comment